Možná jste při svých nákupech už zaznamenali, že některé obchodní řetěze určité druhy masa přestaly balit do plastových vaniček. Nahradily je pevné pastové sáčky, tzv. flow packy, které obsahují zhruba o 80 % méně plastu než vaničky.
Revoluce v balení mletého masa
Lidl začal jako první, a to už v roce 2018. Svým odvážným krokem ušetřil 2 tuny plastů. Nedávno se přidalo Tesco, ve kterém mleté maso ve vaničkách už nenajdete. Albert, Billa a Penny zatím nový způsob balení testují, a tak na jejich pultech narazíme na obě varianty, na flow pack i vaničku. Kaufland o změně zatím nepřemýšlí.
Výhody flow packu
Tento pevný plastový nafouknutý sáček zachovává původní vlastnosti pokrmu, a přitom brání přístupu jak kyslíku, tak vodní páry. Už dlouhou dobu se do něj balí některé uzeniny, ale je vhodný také pro mnohé další druhy masa nebo sýrů. Navíc je plně recyklovatelný.
Mnohem méně plastu
Balením do flow packu se totiž podíl plastu na jednom výrobku sníží dokonce až o 84 % (u 800 g balení mletého masa). Tesco tak ušetří prý až 56 tun plastů ročně.
Bude maso levnější?
Tesco slibuje, že mleté maso bude zařazovat mezi akční nabídky s ještě příznivějšími cenami. Protože tento obal nejen snižuje množství odpadu, ale také díky nižší hmotnosti zlevňuje přepravu, čímž snižuje emise. V ceně by se tato úspora měla promítnout.
A co na to zákazníci?
Na nový obal si musí zvyknout, ale vzhledem k tomu, že s ním nejsou problémy (netrhá se, šťáva nevytéká), většina zákazníků změnu neřeší, někteří ji dokonce vítají a podivují se, proč s ní obchody nepřišly už dříve.
Foto: Shutterstock, zdroj: iDnes, Kupi, Novinky