Obchody varují, aby zákazníci neotevírali výrobky v prodejnách

Když v drogerii chybí testery, zákazníka to přirozeně nahněvá. Nicméně ani spravedlivé oprávněné rozhořčení nakupujícího neopravňuje k otevření nového výrobku neoznačeného jako tester.

Je dovoleno zkoušet produkty, které nejsou testery?

Ne. Neměli byste otvírat nic, co není označeno nálepkou tester. Dokonce ani sprchové gely a šampony, natož parfémy či deodoranty. Proč? Určitě byste si také nepřáli koupit si výrobek, který otevřelo, případně vyzkoušelo už deset lidí před vámi. A to není jediný důvod. Když zákazník produkt otevírá, může porušit fyzický obal (odjistit pojistku uzávěru, protrhnout pečeť), a tím ho znehodnotit nebo zmenšit jeho množství, snížit trvanlivost a pak také kontaminovat výrobek svými bakteriemi.

Otevřené produkty dříve expirují

Ne na všem drogistickém zboží najdete datum expirace. Když ale budete hledat pořádně, na většině najdete symbol kelímku, který určuje, jak dlouho produkt vydrží po otevření. Jestliže tedy někdo v prodejně otevře jar, lak na nehty nebo krém na ruce, spustí pomyslný odpočet doby trvanlivosti zboží. Takže je dost možné, že když si koupíte produkt, který má vydržet tři měsíce, vydrží vám kratší dobu, protože už ležel v drogerii nějaký čas otevřený.

Foto: Shutterstock

Jaké jsou důsledky?

Pro prodejce nebo konkrétní značku mohou být fatální. Zákazník, který si koupil již delší dobu otevřené zboží, aniž by to věděl, může značku nebo prodejnu v případě rychlé zkázy žalovat, přitom nejde o chybu na straně výrobce. A co se stane někomu, kdo zboží v obchodech načerno testuje? Obsluha prodejny bude požadovat náhradu škody, dotyčný si tedy produkt, který testoval, následně zakoupí.

Je jasné, že neradi kupujeme zajíce v pytli, ale je třeba být ohleduplný. Jak vůči prodejně, tak ostatním zákazníkům.

Foto: Shutterstock, zdroj: iDnes, Kupi